Prijs vanaf € 34,995
Bestelbaar |
Nee, oud model |
Leverbaar vanaf |
Januari 2015 |
Leverbaar tot |
Oktober 2016 |
Leasen vanaf
€ 425 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) |
€ 177 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 4) |
€ 227 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 40-46 /mnd |
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.
Getoonde leaseprijs is een indicatieve vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Zakelijk - Operational Lease € 657 /mnd
Leasetarief |
€ 525 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 0 /mnd |
Verzekering |
€ 0 /mnd |
Elektriciteit |
€ 19 /mnd |
Brandstof |
€ 113 /mnd |
Onderhoud |
€ 0 /mnd |
Zakelijk - Financial Lease € 667 /mnd
Leasetarief |
€ 388 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 43 /mnd |
Verzekering |
€ 56 /mnd |
Elektriciteit |
€ 19 /mnd |
Brandstof |
€ 113 /mnd |
Onderhoud |
€ 48 /mnd |
Zakelijk - Kopen € 568 /mnd
Afschrijving excl. rente |
€ 289 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 43 /mnd |
Verzekering |
€ 56 /mnd |
Elektriciteit |
€ 19 /mnd |
Brandstof |
€ 113 /mnd |
Onderhoud |
€ 48 /mnd |
Particulier - Kopen € 666 /mnd
Afschrijving excl. rente |
€ 350 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) |
€ 43 /mnd |
Verzekering |
€ 56 /mnd |
Elektriciteit |
€ 22 /mnd |
Brandstof |
€ 137 /mnd |
Onderhoud |
€ 58 /mnd |
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 6600 km / 13400 km. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €1.40 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €11,569. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Verhouding elektrisch / brandstof: 6600 km / 13400 km. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €1.40 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 6600 km / 13400 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Brandstof op basis van €1.40 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 6600 km / 13400 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Brandstof op basis van €1.70 per liter. Prijzen incl. BTW.
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u |
9.0 sec |
Topsnelheid |
164 km/u |
Actieradius Elektrisch |
33 km |
Actieradius Brandstof |
730 km |
Totaal Vermogen |
136 kW (185 pk) |
Totaal Koppel |
175 Nm |
Aandrijving |
Voor |
Brandstof |
Benzine |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit |
7.6 kWh |
Laadaansluiting |
Type 1 |
Laadvermogen |
3.7 kW AC |
Laadtijd (0->33 km) |
2 uur |
Laadsnelheid |
17 km/u |
Accu Capaciteit Bruikbaar* |
6.1 kWh |
Snellaadaansluiting |
- |
Snellaadvermogen |
- |
Snellaadtijd |
- |
Snellaadsnelheid |
- |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius |
33 km |
Verbruik Voertuig |
18.5 kWh/100km |
CO2 Uitstoot |
0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig |
2.1 l/100km |
NEDC Normering
Actieradius |
44 km |
Verbruik Normering |
Geen Data |
Verbruik Voertuig |
13.9 kWh/100km |
CO2 Uitstoot |
0 g/km |
Benzine Equivalent Normering |
Geen Data |
Benzine Equivalent Voertuig |
1.6 l/100km |
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Brandstofverbruik
Gecombineerd NEDC |
2.0 l/100km |
» CO2 Uitstoot |
46 g/km |
Na Accu Leeg NEDC |
5.5 l/100km |
» CO2 Uitstoot |
129 g/km |
Bereik NEDC |
960 km |
Totaalbereik NEDC |
1004 km |
Tankinhoud |
53 L |
Praktijk 25/50/100 km |
0.0 / 2.4 / 4.8 l/100km |
» CO2 Uitstoot |
0 / 56 / 113 g/km |
Na Accu Leeg Praktijk |
7.2 l/100km |
» CO2 Uitstoot |
169 g/km |
Bereik Praktijk |
730 km |
Totaalbereik Praktijk |
763 km |
Motorinhoud |
1,999 cc |
Afmeting en Gewicht
Lengte |
4380 mm |
Breedte |
1828 mm |
Hoogte |
1626 mm |
Wielbasis |
Geen Data |
Massa Leeg |
1725 kg |
Baggageruimte |
200 L |
Baggageruimte Max |
1356 L |
Trekgewicht Ongeremd |
Geen Data |
Trekgewicht Geremd |
Geen Data |
Daklast Maximaal |
Geen Data |
Overige
Zitplaatsen |
5 personen |
Isofix Voorbereid |
Geen Data |
Draaicirkel |
Geen Data |
Carrosserie |
MPV |
Segment |
J - Medium MPV |
Dakrails |
Nee |
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.
Alles over de Ford C-MAX Energi
Niet meer leverbaar
Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Ford C-MAX Energi was leverbaar tussen januari 2015 en oktober 2016. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Ford C-MAX Energi voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.
Prijs, lease en bijtelling
De Ford C-MAX Energi heeft een prijs vanaf €34,995. De auto heeft een bijtelling van 15%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €177 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €227 per maand.
De Ford C-MAX Energi is te leasen vanaf ongeveer €425 euro exclusief BTW per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.
Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling
Aandrijving en prestaties
De Ford C-MAX Energi is een plug-in hybride (PHEV). Het maximale vermogen van de Ford C-MAX Energi is 136 kW (185 pk). Het maximale koppel is 175 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 9.0 seconde gehaald. De topsnelheid is 164 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de Ford C-MAX Energi heeft een capaciteit van 7,6 kWh. Daarvan is 6,1 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 33 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Opladen gaat via een Type 1 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 3.7 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 2 uur vanaf leeg weer helemaal opgeladen.
Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 3 uur 15 minuten.
Snelladen is niet mogelijk
Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto
Energieverbruik
Het energieverbuik van de Ford C-MAX Energi is ongeveer 18.5 kWh/100kmin elektrische modus. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 2.1 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
Brandstofverbruik
De Ford C-MAX Energi heeft met volle accu en tank een totaalbereik van ongeveer 730 kilometer, waarvan ongeveer 33 kilometer volledig elektrisch.Houdt er rekening mee dat ook bij elektrisch rijden de motor tijdelijk kan bijspringen als veel vermogen wordt gevraagd.
Wanneer de accu leeg is, ligt het benzineverbruik op ongeveer 7.2 liter per 100 km. Wanneer gestart wordt met een volle accu en gematigd gereden wordt, is het verbruik 0.0 l/100km bij een rit van 25 kilometer, 2.4 l/100km bij een rit van 50 kilometer en 4.8 l/100km bij een rit van 100 kilometer.
Het totale gemiddelde benzineverbruik van de Ford C-MAX Energi hangt dan ook sterk af van rijgedrag, gemiddelde ritafstand en of er na iedere rit geladen wordt. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 2.0 l/100km en een actieradius van 960 kilometer zijn in de praktijk niet relevant.
Lees hier meer over het brandstofverbruik van een plug-in hybride
CO2 Uitstoot
Bij rijden in elektrische mode stoot de Ford C-MAX Energi geen CO2 uit. Wanneer de accu leeg is, of er veel vermogen wordt gevraagd, zal de brandstofmotor gebruikt worden. Aangezien brandstofverbruik en CO2 uitstoot evenredig aan elkaar zijn, hangt de gemiddelde CO2-uitstoot van een Ford C-MAX Energi dan ook af van dezelfde factoren die bij het brandstofverbruik een grote rol spelen.
Bij gebruik van de benzinemotor is een uitstoot van ongeveer 169 gram CO2 per kilometer haalbaar. Indien echter tussen iedere rit geladen wordt en de gemiddelde ritafstand relatief kort is, zal het gebruik van de elektromotor de gemiddelde uitstoot sterk verminderen.
Zo is de uitstoot 0 g/km bij een rit van 25 kilometer, 56 g/km bij een rit van 50 kilometer en 113 g/km bij een rit van 100 kilometer. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 46 g/km is slechts ter onderlinge vergelijking en heeft geen betekenis voor de praktijk.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen