BMW X5 xDrive40e
Plug-in HybrideDeze elektrische auto wordt niet meer verkocht
bekijk hier het volledige archief
Laatst bekende vanafprijs € 94 552
Bestelbaar | Nee, oud model |
Leverbaar van | Maart 2015 |
Leverbaar tot | November 2018 |
Netto Bijtelling (Schijf 2/3) | € 696 /mnd |
Netto Bijtelling (Schijf 4) | € 886 /mnd |
Wegenbelasting (MRB) | € 116-131 /mnd |
De daadwerkelijke netto bijtelling hangt af van het de datum waarop het voertuig op kenteken is gezet.
Voor voertuigen die meer dan 5 jaar niet nieuw te koop zijn wordt geen bijtelling weergegeven.
Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 14 - 29 km
Stad - Winter | 22 km |
Snelweg - Winter | 14 km |
Gecombineerd - Winter | 18 km |
Stad - Zomer | 29 km |
Snelweg - Zomer | 17 km |
Gecombineerd - Zomer | 22 km |
(Advertisement)
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u | 6.8 sec |
Topsnelheid | 210 km/u |
Actieradius Elektrisch | 20 km |
Actieradius Brandstof | 880 km |
Totaal Vermogen | 230 kW (313 pk) |
Totaal Koppel | 450 Nm |
Aandrijving | AWD |
Brandstof | Benzine |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 9.0 kWh |
Laadaansluiting | Type 2 |
Locatie Laadpoort | Linkerzijde - Voor |
Laadvermogen | 3.7 kW AC |
Laadtijd (0->20 km) | 2u30m |
Laadsnelheid | 8 km/u |
Kosten Publiek Laden | €12,38 per 100 km |
Accu Capaciteit Bruikbaar* | 7.5 kWh |
Snellaadaansluiting | - |
Locatie Snellaadpoort | - |
Snellaadvermogen (max) | - |
Snellaadtijd | - |
Snellaadsnelheid | - |
Kosten Snelladen | - |
Energieverbruik
EVDB Real Range
Actieradius | 20 km |
Verbruik Voertuig | 37,5 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Voertuig | 4.2 l/100km |
NEDC Normering
Actieradius | 31 km |
Verbruik Normering | Geen Data |
Verbruik Voertuig | 24,2 kWh/100km |
CO2 Uitstoot | 0 g/km |
Benzine Equivalent Normering | Geen Data |
Benzine Equivalent Voertuig | 2.7 l/100km |
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.
Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 25,9 - 53,6 kWh/100km
Stad - Winter | 34,1 kWh/100km |
Snelweg - Winter | 53,6 kWh/100km |
Gecombineerd - Winter | 41,7 kWh/100km |
Stad - Zomer | 25,9 kWh/100km |
Snelweg - Zomer | 44,1 kWh/100km |
Gecombineerd - Zomer | 34,1 kWh/100km |
Brandstofverbruik
Gecombineerd NEDC | 3,3 l/100km |
» CO2 Uitstoot | 77 g/km |
Na Accu Leeg NEDC | 7,4 l/100km |
» CO2 Uitstoot | 174 g/km |
Bereik NEDC | 1150 km |
Totaalbereik NEDC | 1181 km |
Tankinhoud | 85 L |
Praktijk 25/50/100 km | 1,9 / 5,8 / 7,7 l/100km |
» CO2 Uitstoot | 45 / 136 / 181 g/km |
Na Accu Leeg Praktijk | 9,6 l/100km |
» CO2 Uitstoot | 225 g/km |
Bereik Praktijk | 880 km |
Totaalbereik Praktijk | 900 km |
Motorinhoud | 1997 cc |
Afmeting en Gewicht
Lengte | 4886 mm |
Breedte | 1938 mm |
Hoogte | 1762 mm |
Wielbasis | 2933 mm |
Massa Leeg | 2205 kg |
Baggageruimte | 500 L |
Baggageruimte Max | 1720 L |
Trekgewicht Ongeremd | Geen Data |
Trekgewicht Geremd | Geen Data |
Daklast Maximaal | Geen Data |
Overige
Zitplaatsen | 7 personen |
Isofix Voorbereid | Geen Data |
Draaicirkel | 12,7 m |
Carrosserie | SUV |
Segment | M - Upper SUV |
Dakrails | Geen Data |
Vergelijkbare elektrische auto's



Opladen van BMW X5 xDrive40e (0 -> 100%)
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de BMW X5 xDrive40e. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Type 2 (Mennekes - IEC 62196) |
---|
![]() |
Laadpunt | Maximaal | Vermogen | Tijd | Snelheid |
---|---|---|---|---|
Stopcontact (2.3 kW) | 230V / 1x10A | 2.3 kW | 4 uur | 5 km/u |
1-fase 16A (3.7 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW | 2u30m | 8 km/u |
1-fase 25A (5.8 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 2u30m | 8 km/u |
1-fase 32A (7.4 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 2u30m | 8 km/u |
3-fase 16A (11 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 2u30m | 8 km/u |
3-fase 25A (17 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 2u30m | 8 km/u |
3-fase 32A (22 kW) | 230V / 1x16A | 3.7 kW † | 2u30m | 8 km/u |
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.
Wat kost het opladen? |
---|
Locatie | 1 kWh100 km |
---|---|
Thuis Laden | €0,22€8,25
|
Publiek Laden (laag) | €0,18€6,75
|
Publiek Laden (gemiddeld) | €0,33€12,38
|
Publiek Laden (hoog) | €0,40€15,00
|
(Advertisement)
Alles over de BMW X5 xDrive40e
Niet meer leverbaar
Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De BMW X5 xDrive40e was leverbaar tussen maart 2015 en november 2018. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de BMW X5 xDrive40e voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.
Laatst bekende prijs
Dit voertuig wordt niet meer geproduceerd en is niet nieuw te koop. De laatst bekende nieuwprijs van de BMW X5 xDrive40e is €94 552. Dit voertuig was minder dan 5 jaar gelden voor het laatst te koop. Als het voertuig nog zakelijk gereden wordt, kan bijtelling over het privégebruik van toepassing zijn. De hoogte van de bijtelling is afhankelijk van de datum waarop het voertuig voor het eerst op kenteken is gezet.
Aandrijving en prestaties
De BMW X5 xDrive40e is een plug-in hybride (PHEV). Het maximale vermogen van de BMW X5 xDrive40e is 230 kW (313 pk). Het maximale koppel is 450 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 6.8 seconde gehaald. De topsnelheid is 210 km/u.
Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto
Accu en opladen
De accu van de BMW X5 xDrive40e heeft een capaciteit van 9 kWh. Daarvan is 7,5 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 20 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.
Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 14 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 29 km te behalen.
Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 3.7 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 2 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 4 uur.
Snelladen is niet mogelijk
Energieverbruik
Het energieverbuik van de BMW X5 xDrive40e is ongeveer 37,5 kWh/100kmin elektrische modus. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 4.2 l/100km bij een traditionele benzineauto.
Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 53,6 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 25,9 kWh/100km te behalen.
Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen
Brandstofverbruik
De BMW X5 xDrive40e heeft met volle accu en tank een totaalbereik van ongeveer 880 kilometer, waarvan ongeveer 20 kilometer volledig elektrisch.Houdt er rekening mee dat ook bij elektrisch rijden de motor tijdelijk kan bijspringen als veel vermogen wordt gevraagd.
Wanneer de accu leeg is, ligt het benzineverbruik op ongeveer 9.6 liter per 100 km. Wanneer gestart wordt met een volle accu en gematigd gereden wordt, is het verbruik 1.9 l/100km bij een rit van 25 kilometer, 5.8 l/100km bij een rit van 50 kilometer en 7.7 l/100km bij een rit van 100 kilometer.
Het totale gemiddelde benzineverbruik van de BMW X5 xDrive40e hangt dan ook sterk af van rijgedrag, gemiddelde ritafstand en of er na iedere rit geladen wordt. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 3.3 l/100km en een actieradius van 1,150 kilometer zijn in de praktijk niet relevant.
Lees hier meer over het brandstofverbruik van een plug-in hybride
CO2 Uitstoot
Bij rijden in elektrische mode stoot de BMW X5 xDrive40e geen CO2 uit. Wanneer de accu leeg is, of er veel vermogen wordt gevraagd, zal de brandstofmotor gebruikt worden. Aangezien brandstofverbruik en CO2 uitstoot evenredig aan elkaar zijn, hangt de gemiddelde CO2-uitstoot van een BMW X5 xDrive40e dan ook af van dezelfde factoren die bij het brandstofverbruik een grote rol spelen.
Bij gebruik van de benzinemotor is een uitstoot van ongeveer 225 gram CO2 per kilometer haalbaar. Indien echter tussen iedere rit geladen wordt en de gemiddelde ritafstand relatief kort is, zal het gebruik van de elektromotor de gemiddelde uitstoot sterk verminderen.
Zo is de uitstoot 45 g/km bij een rit van 25 kilometer, 136 g/km bij een rit van 50 kilometer en 181 g/km bij een rit van 100 kilometer. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 77 g/km is slechts ter onderlinge vergelijking en heeft geen betekenis voor de praktijk.
Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen
Meer informatie van BMW
Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de X5 op de officiële site van BMW.