Audi Q7 E-Tron

Plug-in Hybride - 22% Bijtelling

Deze elektrische auto wordt niet meer verkocht

Geen nieuw model bekend. Klik hier voor vergelijkbare modellen.

Prijs vanaf € 92,325

Bestelbaar Nee, oud model
Leverbaar vanaf Juni 2016
Leverbaar tot Mei 2018

Leasen vanaf € 1,375 /mnd

Netto Bijtelling (Schijf 2/3) € 680 /mnd
Netto Bijtelling (Schijf 4) € 865 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 122-131 /mnd
Getoonde prijs is de consumentenadviesprijs incl. BTW en onvermijdelijke kosten.Fiscale vanafprijs is €90,810.
Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 20.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.

Zakelijk - Operational Lease € 1,501 /mnd

Leasetarief € 1,375 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 0 /mnd
Verzekering € 0 /mnd
Elektriciteit € 46 /mnd
Brandstof € 80 /mnd
Onderhoud € 0 /mnd

Zakelijk - Financial Lease € 1,513 /mnd

Leasetarief € 1,025 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 127 /mnd
Verzekering € 128 /mnd
Elektriciteit € 46 /mnd
Brandstof € 80 /mnd
Onderhoud € 107 /mnd

Zakelijk - Kopen € 1,251 /mnd

Afschrijving excl. rente € 763 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 127 /mnd
Verzekering € 128 /mnd
Elektriciteit € 46 /mnd
Brandstof € 80 /mnd
Onderhoud € 107 /mnd

Particulier - Kopen € 1,459 /mnd

Afschrijving excl. rente € 923 /mnd
Wegenbelasting (MRB) € 127 /mnd
Verzekering € 128 /mnd
Elektriciteit € 55 /mnd
Brandstof € 97 /mnd
Onderhoud € 129 /mnd
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 7000 km / 13000 km. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €0.98 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar en slottermijn van €30,521. De slottermijn is hoger dan meestal toegestaan wordt, maar is t.b.v. onderlinge vergelijking ingeschat op de restwaarde van het voertuig. Verhouding elektrisch / brandstof: 7000 km / 13000 km. Gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,18 per kWh. Brandstof op basis van €0.98 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 7000 km / 13000 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0.18 per kWh. Brandstof op basis van €0.98 per liter. Prijzen excl. BTW.
Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Verhouding elektrisch / brandstof: 7000 km / 13000 km. Afschrijving zonder rente, gemiddelde wegenbelasting, verzekering op basis van 10 schadevrije jaren, onderhoud bevat regulier onderhoud en banden. Elektriciteit op basis van €0,22 per kWh. Brandstof op basis van €1.18 per liter. Prijzen incl. BTW.

(Advertisement)

Praktische Actieradius (Elektrisch) tussen 27 - 50 km

Stad - Winter 41 km
Snelweg - Winter 27 km
Gecombineerd - Winter 33 km
Stad - Zomer 50 km
Snelweg - Zomer 33 km
Gecombineerd - Zomer 41 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route. Meer info.

Prestaties

Acceleratie 0 - 100 km/u 6.2 sec
Topsnelheid 235 km/u
Actieradius Elektrisch 35 km
Actieradius Brandstof 980 km
Totaal Vermogen 275 kW (374 pk)
Totaal Koppel 700 Nm
Aandrijving AWD
Brandstof Diesel

Accu en Opladen

Accu Capaciteit 17.3 kWh
Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
Laadaansluiting Type 2
Laadvermogen 7.4 kW AC
Laadtijd (0->35 km) 2u30m
Laadsnelheid 15 km/u
Accu Capaciteit Bruikbaar* 15.0 kWh
Locatie Snellaadpoort -
Snellaadaansluiting -
Snellaadvermogen -
Snellaadtijd -
Snellaadsnelheid -

Energieverbruik

EVDB Real Range

Actieradius 35 km
Verbruik Voertuig 42.9 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Voertuig 4.8 l/100km

NEDC Normering

Actieradius 56 km
Verbruik Normering 18.1 kWh/100km
Verbruik Voertuig 26.8 kWh/100km
CO2 Uitstoot 0 g/km
Benzine Equivalent Normering 2.0 l/100km
Benzine Equivalent Voertuig 3.0 l/100km
Normering = officiele gegevens zoals gepubliceerd door fabrikant. In de normering worden laadverliezen meegenomen.
Voertuig = verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.

Praktisch Energieverbruik (Elektrisch) tussen 30.0 - 55.6 kWh/100km

Stad - Winter 36.6 kWh/100km
Snelweg - Winter 55.6 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 45.5 kWh/100km
Stad - Zomer 30.0 kWh/100km
Snelweg - Zomer 45.5 kWh/100km
Gecombineerd - Zomer 36.6 kWh/100km
Indicatie van het werkelijke energieverbruik. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Het daadwerkelijke energieverbruik hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, klimaat en route.

Brandstofverbruik

Gecombineerd NEDC 1.8 l/100km
» CO2 Uitstoot 48 g/km
Na Accu Leeg NEDC 5.8 l/100km
» CO2 Uitstoot 156 g/km
Bereik NEDC 1286 km
Totaalbereik NEDC 1342 km
Tankinhoud 75 L
Praktijk 25/50/100 km 0.0 / 1.5 / 4.5 l/100km
» CO2 Uitstoot 0 / 40 / 121 g/km
Na Accu Leeg Praktijk 7.6 l/100km
» CO2 Uitstoot 204 g/km
Bereik Praktijk 980 km
Totaalbereik Praktijk 1015 km
Motorinhoud 2,967 cc

Afmeting en Gewicht

Massa Leeg 2520 kg
Zitplaatsen 7 personen
Baggageruimte 650 L
Baggageruimte Max 1835 L
Lengte 5052 mm
Breedte 1968 mm
Hoogte 1741 mm
Wielbasis 2994 mm
* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.

Vergelijkbare elektrische auto's

BMW X5 xDrive40eBMW X5 xDrive40e €2,227 duurder 15 km minder actieradius 10% langzamere acceleratie 13% minder stroomverbruik
Mercedes GLE 500e Plug-InMercedes GLE 500e Plug-In €1,554 duurder 20 km minder actieradius 15% snellere acceleratie 12% meer stroomverbruik
Volvo XC-90 T8 Twin-EngineVolvo XC-90 T8 Twin-Engine €10,450 goedkoper 15 km minder actieradius 6% snellere acceleratie 13% minder stroomverbruik
Actieradius betreft alleen elektrische actieradius. Snelladen op basis van snellaadsnelheid in km/u. Brandstofverbruik gebaseerd op start met volle accu en gemiddelde verbruik over eerste 100km. Vergelijkingen kunnen op basis van schattingen zijn.

Opladen van Audi Q7 E-Tron (0 -> 100%)

Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen van de Audi Q7 E-Tron. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.

Type 2 (Mennekes - IEC 62196)
Laadpunt Auto Gebruikt Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 7u45m 5 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 5 uur 7 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 5 uur 7 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 2x16A 7.4 kW † 2u30m 15 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 2x16A 7.4 kW † 2u30m 15 km/u

† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

(Advertisement)

Alles over de Audi Q7 E-Tron

Niet meer leverbaar

Deze elektrische auto is niet meer leverbaar. De Audi Q7 E-Tron was leverbaar tussen juni 2016 en mei 2018. Gegevens zoals bijtelling, aanschafprijs en leaseprijs zijn van toepassing op het jaar waarin de Audi Q7 E-Tron voor het laatst leverbaar was. Sommige data is mogelijk niet meer van toepassing.

Prijs, lease en bijtelling

De Audi Q7 E-Tron heeft een prijs vanaf €92,325. De auto heeft een bijtelling van 22%, de netto bijtelling begint daarmee vanaf €680 per maand indien de bijtelling in schijf 2 of 3 valt. Bij een hoger jaarinkomen (schijf 4) is de netto bijtelling vanaf €865 per maand.

De Audi Q7 E-Tron is te leasen vanaf ongeveer €1,375 euro per maand. Zowel de bijtelling als het leasetarief hangen echter sterk af van de gekozen opties en de uiteindelijke prijs van de auto. Bovendien hangt het leasetarief sterk af van het aantal gereden kilometers en looptijd van het leasecontract.

Lees hier meer over prijzen, lease en bijtelling

Aandrijving en prestaties

De Audi Q7 E-Tron is een plug-in hybride (PHEV). Het maximale vermogen van de Audi Q7 E-Tron is 275 kW (374 pk). Het maximale koppel is 700 Nm. De aandrijving is via alle wielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 6.2 seconde gehaald. De topsnelheid is 235 km/u.

Lees hier meer over de aandrijving en prestaties van een elektrische auto

Accu en opladen

De accu van de Audi Q7 E-Tron heeft een capaciteit van 17,3 kWh. Daarvan is 15 kWh daadwerkelijk te gebruiken (schatting). Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 35 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 27 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 50 km te behalen.

Opladen gaat via een Type 2 aansluiting en het standaard laadvermogen van de boordlader is 7.4 kW. Hiermee is de accu in ongeveer 2 uur 30 minuten vanaf leeg weer helemaal opgeladen. Bij opladen aan een stopcontact duurt dit ongeveer 7 uur 45 minuten.

Snelladen is niet mogelijk

Lees hier meer over het opladen van een elektrische auto

Energieverbruik

Het energieverbuik van de Audi Q7 E-Tron is ongeveer 42.9 kWh/100kmin elektrische modus. Ter vergelijking: dit energieverbruik komt overeen met een brandstofverbruik van 4.8 l/100km bij een traditionele benzineauto.

Het daadwerkelijke energieverbruik hangt onder andere af van weeromstandigheden, terrein, gebruik van climate control en rijgedrag. Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een energievebruik van ongeveer 55.6 kWh/100km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een energieverbruik van 30.0 kWh/100km te behalen.

Lees hier meer over het energieverbruik van hybride en elektrische voertuigen

Brandstofverbruik

De Audi Q7 E-Tron heeft met volle accu en tank een totaalbereik van ongeveer 980 kilometer, waarvan ongeveer 35 kilometer volledig elektrisch.Houdt er rekening mee dat ook bij elektrisch rijden de motor tijdelijk kan bijspringen als veel vermogen wordt gevraagd.

Wanneer de accu leeg is, ligt het dieselverbruik op ongeveer 7.6 liter per 100 km. Wanneer gestart wordt met een volle accu en gematigd gereden wordt, is het verbruik 0.0 l/100km bij een rit van 25 kilometer, 1.5 l/100km bij een rit van 50 kilometer en 4.5 l/100km bij een rit van 100 kilometer.

Het totale gemiddelde dieselverbruik van de Audi Q7 E-Tron hangt dan ook sterk af van rijgedrag, gemiddelde ritafstand en of er na iedere rit geladen wordt. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 1.8 l/100km en een actieradius van 1,286 kilometer zijn in de praktijk niet relevant.

Lees hier meer over het brandstofverbruik van een plug-in hybride

CO2 Uitstoot

Bij rijden in elektrische mode stoot de Audi Q7 E-Tron geen CO2 uit. Wanneer de accu leeg is, of er veel vermogen wordt gevraagd, zal de brandstofmotor gebruikt worden. Aangezien brandstofverbruik en CO2 uitstoot evenredig aan elkaar zijn, hangt de gemiddelde CO2-uitstoot van een Audi Q7 E-Tron dan ook af van dezelfde factoren die bij het brandstofverbruik een grote rol spelen.

Bij gebruik van de dieselmotor is een uitstoot van ongeveer 204 gram CO2 per kilometer haalbaar. Indien echter tussen iedere rit geladen wordt en de gemiddelde ritafstand relatief kort is, zal het gebruik van de elektromotor de gemiddelde uitstoot sterk verminderen.

Zo is de uitstoot 0 g/km bij een rit van 25 kilometer, 40 g/km bij een rit van 50 kilometer en 121 g/km bij een rit van 100 kilometer. Het betreft hier alleen de door het voertuig uitgestoten CO2. Bij de productie van elektriciteit komt namelijk bijna altijd CO2 vrij. Ook bij de productie en het vervoer van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij. De fabrieksopgave volgens NEDC-normen van 48 g/km is slechts ter onderlinge vergelijking en heeft geen betekenis voor de praktijk.

Lees hier meer over CO2 Uitstoot van hybride en elektrische voertuigen

Meer informatie van Audi

Via onderstaande link is meer informatie te vinden over de Q7 E-Tron op de officiële site van Audi.

Naar de Q7 E-Tron op de website van Audi.